MAT

Det här med att storhandla. Eftersom vi bor i Vasastan och oftast inte orkar gå att handla, blir det lätt att vi går till den närmsta butiken och handlar lite men dyrt. Det finns en butik lite längre bort men man orkar sällan bära mer än två kassar. Vi testade på en matkasse som ska räcka för 5 middagar men då var vi ändå tvungna att handla frukost och dylikt samt följa tråkiga recept. Tillslut hittade jag den mest geniala lösningen på vårat problem. Mat till dörrn! Det enda vi gör är att en gång i veckan, beställa vilka varor som behövs för kommande veckan och sedan står kassorna i min hall. Perfekt! Allt som man kan behöva till hemmet! Vi beställer från COOP och jag tycker det är billig hemkörnings avgift och man får den levererad dagen efter. Jag beställde även en fruktpåse på 3 kg och en grönsakslåda på 7 kg så nu finns det alltid nyttigt saker hemma. Förstå att kånka hem på allt. Vi har bil men man orkar inte åka runt i stan med den samt gå på mataffärn och leta efter allt man ska ha. Tummen upp för COOP!
 
Fick Åre Choklad som välkomst gest.




NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR